zaterdag 20 april 2013

M&M taart!

Een heerlijke taart voor M&M liefhebbers! 


Hieronder heb ik een aantal foto's gezet zodat je kunt zien hoe ik de taart heb gemaakt.
1. 
- Bak een chocolade taartbiscuit. 
- Bak een naturel taartbiscuit. Voeg groene kleurstof toe aan het beslag.
- Na het bakken van de taartbiscuits laat je deze een aantal uur goed afkoelen op een rooster. 

2. 
Met een taartsnijder kun je de taartdelen op gewenste hoogte snijden.
Ik koos ervoor om een taart van drie lagen te maken: chocoladebiscuit - naturel biscuit - chocolade biscuit

3. 
Tussen de verschillende lagen biscuit is het lekker om vulling te doen. 
Bovenop de onderste laag chocoladebiscuit heb ik een laag botercrème gesmeerd. In deze botercréme heb zitten ook stukjes geplette m&m's.

4.
Bovenop de laag botercrème ligt de groene taartbiscuit. 
En bovenop de groene laag cake, heb ik een ruime laag frambozenjam gesmeerd.

5. 
Bovenop de laag jam kan dan de laatste biscuitlaag gelegd worden.
De taart is nu klaar om versierd te worden.

6.
Hier heb ik melkchocolade gesmolten (au bain marie) en op de bovenkant van de taart gesmeerd. Hierna kon ik de M&M's in de chocolade duwen, zodat de M&M's vast kwamen te zitten. De M&M's heb ik alleen op de bovenkant van de taart geplaatst.

Nadat de M&M's op hun plek zaten heb ik ook de zijkant van de taart met de gesmolten chocolade besmeerd. Meteen hierna heb ik met geraspte melkchocoladekrulletjes de zijkant bestrooit, zodat deze nog bleven plakken aan de gesmolten chocolade. (van deze laatste stappen had ik helaas geen foto meer gemaakt)

7.
Als laatste heb ik witte chocoladekrulletjes over de M&M's heen gestrooid, om de taart er net nog iets mooier uit te laten zien.
Nadat de chocolade op en om te taart goed opgedroogd is, kan de taart in een leuke taartdoos gedaan worden. Zo is het leuker om de taart cadeau te geven ;)

Geen opmerkingen: